De tijd vliegt - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maud en Anouk - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maud en Anouk - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Maud en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Maud en Anouk

10 November 2017 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi,

Na 3 weken voelen we ons helemaal thuis op Curacao!
Op stage beginnen we steeds meer te wennen aan de werkwijze van hier. De kindjes beginnen ons ook te herkennen en noemen ons ‘tante Maud’ en ‘tante Anouk’. Dat het hier allemaal op een minder snel tempo gaat is nog steeds even wennen.
Met de opdracht gaat het ook goed en kunnen ons er tot nu toe goed toe zetten om aan te werken!

In het weekend hebben we genoeg tijd voor leuke dingen! Zo hebben we de laatste week leuke feestjes gehad, waaronder Full Moon en Cabana. Feestjes zijn op het strand, met wuivende palmen en een drankje in ons hand!
Tot nu toe is ons favoriete strand Mambo Beach, is zeker het opzoeken waard!
Vandaag zijn we naar de pontjesbrug geweest en zijn we gaan uiteten bij Pleincafé Wilhelmina. Dit zit op het plein waar de letters Dushi en Curacao en dicht bij de pontjesbrug.

Vanmiddag zijn we naar een kinderopvang geweest, waar we beide niet stage lopen. We hebben contact gelegd met verschillende kinderdagverblijven om daar een kijkje te nemen om het beeld van de kinderopvang op Curacao te vergroten. Op internet hadden we de kinderopvang al opgezocht, waarna we hoge verwachtingen hadden. De kinderopvang bestaat pas 1.5 jaar en zag er daarom nog netjes uit. De meubels en het speelgoed komt allemaal uit Nederland. De visie sprak ons aan, omdat kinderen grotendeels zelf mogen bepalen waar ze mee spelen en er geen activiteiten verplicht worden.
De kinderopvang was erg groot, ook de ruimtes van de kinderen, waardoor de gezelligheid miste.
Volgende week gaan we langs bij andere kinderdagverblijven en zijn benieuwd hoe het daar gaat.

Natuurlijk hebben we op dinsdag de wekelijkse bootcamp en doen we ons uiterste best. Hier doen meerdere huisgenoten aan mee, waardoor het altijd gezellig is!

Dit was het wel weer voor nu, tot snel!

• 12 November 2017 - 13:49

Ans Raaijmakers:

Hallo Maud en Anouk,
    Wat leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Het lijkt me een geweldige stage en een heel bijzondere ervaring.
    Geniet ervan.
    Lieve groetjes uit Nederland.
    Ans Raaijmakers

Maud en Anouk

Wij gaan voor 3 maanden stage lopen op Curacao. Op 19 oktober vertrekken we naar het zonnige eiland. Beide gaan we stage lopen in de kinderopvang. Via deze site houden we jullie op de hoogte van alle gebeurtenissen en bijzonderheden tijdens onze stage en in onze vrije tijd. Ayo!

Actief sinds 13 Aug. 2017