We zijn er!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maud en Anouk - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maud en Anouk - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Maud en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Maud en Anouk

22 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

Halloootjes!
Eindelijk een reisverslag vanuit het zonnige Curacao! Althans, vandaag hebben er maar liefst 2 minuten regen gehad.

Na een lange vlucht met tussenstop zijn we veilig aangekomen op Curacao. Inmiddels kunnen we ook zeggen dat we op Aruba zijn geweest.
Al snel na aankomst werden we enthousiast ontvangen op Ruyterkade 55, onze huisvesting voor de komende 3 maanden.
Na een kijkje in onze kamers hebben we buiten kennis gemaakt met een deel van de maar liefst 75 studenten. Deze studenten zijn onderverdeeld over 2 studentenhuizen die naast ons studentenhuis staan. Wij delen de keuken en badkamer met 3 jongens en tot onze grote verbazing was het erg schoon en netjes. Zelfde in de badkamer hadden ze gezorgd voor een badmat met tijgerprint.
In de avond begonnen we te voelen dat we in een andere tijdzone leven. Hier is het 6 uur later als in Nederland.

De volgende dag werden we vroeg wakker, veel te vroeg. In de ochtend hadden we een bijeenkomst bij Wereldstage en in de middag kennismaking bij onze stageadressen.
Hier werd duidelijk dat er grote verschillen zijn vergeleken de kinderopvang in Nederland. Samen met de stagebegeleidsters zijn afspraken gemaakt, waarna we aanstaande maandag gaan starten met stage.

Inmiddels hadden we de auto opgehaald en zijn we als eerste naar de supermarkt gereden; natuurlijk naar de Albert Hein, want wat een boer niet kent dat vreet hij niet.

Onze huisgenoten gaven aan dat er die avond 2 feestjes zouden zijn en natuurlijk wilden wij die niet missen. We begonnen bij Sax on the beach bij het superdelexe Papagayo Beachresort, wie had gedacht dat we daar als stagiaires zouden komen? Na lekker met de voetjes in het zand ons te hebben vermaakt was het tijd voor feest nummer 2! Op naar de volgende beachclub; Mambo beach.
Ook hier leuke muziek, drankje in ons hand, extreme wind in ons haar en leuke mensen om ons heen. Na hier tot in de late uurtjes te zijn geweest was het tijd om terug te gaan naar onde kamer, waar de temperatuur niet onderdoet aan die van buiten.

Om het weekend in te luiden zijn we gaan zwemmen, zonnen, verbranden en niksen bij beachclub Saint Tropez. Aangezien we hier honger van kregen in de avond onze eerste maaltijd buiten de deur gegeten, jam jam..
Op het plein stonden de beruchte letters ‘dushi’ en ‘curacao’ waarna wij natuurlijk daar een standaard selfie mee hebben gemaakt.
Mooie toeristische route terug langs de eveneens beruchte gekleurde huisjes en de pondjesbrug.

Mochten we de komende week nog wat meemaken, laten we dit weten in onze volgende blog!

Te Despues!

• 22 Oktober 2017 - 11:12

Miranda Dekkers:

Dat klinkt al ontzettend goed dames.
    Goed smeren zowel zonnebrand als muggenspul maar vooral genieten van de mooie cultuur omgeving eten en nieuwe ervaring die je op doet.
    Goede tips om te doen: feestje bij cabana. Lunch bij plaza bieu. Strandjes grote knip kleine knip. En vergeet de dolfijnen niet.
    Lekker genieten dames. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhalen

Groetjes Miranda

• 22 Oktober 2017 - 12:58

Maria Dekkers:

Ga lekker genieten en veel bekijken als de tijd het toelaat !